kolmapäev, 3. mai 2017

HAIGLA

Me kõik oleksime surnud, kui me kokku ei hoiaks. Kui kari poleks arenenud ühtse tervikuna, mille iga liige täiendab teineteise puudusi, ei oleks me mitte kuhugi jõudnud. Tehnoloogia areng on ainult üks aspekt inimvõimete kujunemisel. Kuidas hoida elus inimlikku soojust olles vastamisi tehnika ratsionaalse kalkuleerimisega? Kui palju on ajus mälestusi esimestest puudutustest siia ilma sündimisel? Kui palju on neid meil puudu? Mis on rehkenduse tulemus?

See oli julge provokatsioon, aga kas sa suutsid vastuse välja mõelda? Kas sa mäletad oma ema rinda? Milline oli isa esimene hinnang, kui ta sulle otsa vaatas? Kui palju see sinu enesehinnangut tänasel päeval mõjutab? Nii palju küsimusi ja nii vähe vastuseid. Ja justkui "vähe aega" et selle kõigega tegelda. Võta ennast kokku väike inimene. Võta ennast kokku ja vaata enda sisse. Jää hästi vaikseks ja kuula, mis sealt helisema jääb. See on kindlasti midagi väga tuttavat, midagi, mis peeglisse vaadates kogu aeg taustale on jäänud. Ilu on vaataja silmades, aga kas sa silmi pesnud ka oled?

Istun kohvikus ja näen pikkade blondide juustega keskealist naist koos oma vanematega õhtustamas. Nad naeravad koos. Mulle tundub, et naise vanemad on hiiglavanad. Aga nad naeratavad, nad naeravad koos. Klišee? Väga hea klišee. Kapsahautis on teistmoodi lugu. Sigade kasvatamine ja regulaarne loomade tapmine raha eesmärgil - veel hoopis kolmandat sorti lugu. Poliitika? Armastus?

VÕIM?

Kas on suuremat võimu kui armastada vigaseid ja surevaid? Ma ei saa ühtegi vastust ette öelda, aga ma olen sunnitud küsima, küsima, küsima, et sina ise teeksid oma otsuse. Jumala eest, ma pole Piiblit lugenud, aga kas ma peangi? Lugeda võib ükskõik mida, kui sellest süda leida. Leida core. Heart core. 

Looking back over my shoulder
I can see that look in your eyes

I never dreamed it could be over
I never wanted to say goodbye

Ma tänan inimkonda oma elu eest.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar