teisipäev, 10. november 2015

tagamaad

Pereteraapia üks koduseid ülesandeid oli kirjutada oma pere tähtsamad sündmused üles. No ma kirjutasin ainult enda elust, aga võib-olla sellepärast, et ma olen iseenda pere(mees)? Kui sellele kronoloogiliselt otsa vaadata, läheb süda pahaks veits isegi. Kogu mu viimaste aastate toimumisest on tegelt nii vähe aega möödas, aga ma pole kunagi nii kindlalt oma kahel jalal seisnud kui praegu. Ilma antidepressantide, unerohtude, droogide ja meesteta. Tsenseeritud versioon siin, hea viidata kõigile neile inimestele, kes ikka veel arvavad, et kirjandus on glamuurne või et ma olen mingi upsakas libu. Või mida iganes.

kooliminek, 1996, september
Sääselt Tamsallu kolimine, 1999
kooli arvutiklassis interneti avastamine, u 2002
kirjasõprade tekkimine, 2001 
pereliikme enesetapukatse
Taanieli sünd, 2003, 27. juuni
üks popipäev, kui pidin matemaatika veerandi kahe saama, 2004, 18.03
põhikooli lõpetamine, 2005, juuni
katsed teistesse koolidesse, enesevigastamine, 2005 ja 2006
esimene avaldamine, luuletused, 2006
keskkooli lõpetamine, 2008, juuni
kodust välja kolimine, 2008, juuli
esimene raamat, 2009, mai
uuesti kodust ära kolimine, 2009, juuli
ülikooli astumine, 2009, september
emaga kokku kolimine Tartus, 2010, september
tüli vanematega minu elu eelistuste pärast, lahku kolimine 2010
suhete katkestus vanematega 2010 dets - 2011 aprill
töötukassa koolitused 2011 november kuni jaanuar 2012
pöördun esimest korda psühhiaatri poole seoses paanikahäiretega (mis esinesid ka mitmes eelnevas töökohas) 2012 jaanuar - diagnoos histriooniline ja segatüüpi isiksusehäire
kooselu J.ga erinevates kohtades 2011 veebruar - 2013 aprill (ka siis kui me enam koos polnud)
kutsekooli astumine 2013 veebruar, samal ajal antidepressandid ja kognitiivne teraapia
üksinda ühikasse kolimine 2013 aprill
antidepressantide ja kogn. teraapa pooleli jätmine, M. K. kohtamine, maniakaalne psühhoos, 2013 juuli - september
(unerohtude kuritarvitamise suurenemine 2012 nov - 2013 sept)
Tallinnasse kolimine, kooli vahetus, M-ga suhete katkemine, 2013 sept
depressioon ja selle süvenemine 2013 sept ...
Tallinnast ära kolimine, enesevigastamine ja enesetapukatse, kooli pooleli jätmine, 2013 nov
elu vanemate ja J juures, edasi-tagasi, 2013 nov-2014 märts
Prismas töötamine 2014 jaanuar kuni 2014 august
Tartu psühhiaatriahaigla, diagnoos raske depressioon, antidepressandid, kogn. teraapia, 2014, veebruar
Tolstoisse kolimine 2014 märts (oma tuba, üksi)
 nihilist.fm, keemilised narkootikumid, ravi lõpp, suvi 2014
tulen töölt ära, lubatakse kindlat töökohta nihilist.fm-is, lepingut ei saa, 2014 sept
kolin ära, rahatu, elan igal pool ja eikusagil, K. V. enesetapukatse 2014 okt
katkestan suhted emaga (isaga niikuinii ei suhtle) kui sõidan parasjagu K.-le hullumajja külla pärast ta enesetappu ja ema mulle seda ette heidab 2014 okt
hakkan koos elama I.T.-iga 2014 nov - 2015 märts
kolmanda raamatu ilmumine, EKL liikmeks saamine (täishääletus), dets 2014 
lähen I.-ga lahku, elan suvalistes kohtades, märts 2015
kolin Supilinna kööktuppa, üksinda, kirjutan proosat aprill, 2015

Tahan selle kõige tipuks öelda ainult, et ükski neist inimestest, kes olid mu lähedal mu depressioonide perioodidel ei peaks end kuidagi süüdi tundma, sest see haigus on minu probleem, ja ma võitlen sellega tänase päevani. Tagatipuks on see ka põhjus, miks Hingehügieeni kirjutamine mulle nii oluline on. Ma pean õppima ära harjuma oma tundlikkusega, teadvustama oma mõju alla sattumise kergust ning hoidma end eelnimetatud vapustuste eest, kui vähegi võimalik. Sellepärast on paljud asjad mu elus vähemalt praegu välistatud. Mu lähisuhete arv on piiratud, mu temaatikad on piiratud, raha on piiratud, valikud on piiratud - aga see kõik töötab minu kasuks. See on faas. Loodetavasti pikem ja rahulikum kui kõik eelmised.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar