teisipäev, 26. jaanuar 2016

eneseõrnus

Olgu. Kui ma nüüd ütleksin endale lõplikult, et ma lepin sellega, et ma olen õrn.
Kas sellest muutuks midagi?

"Tundlik natuur," ütles nahaarst, kui ma järjekordselt aknega tema juurde pöördusin. Ma tean, et see lõi uuesti välja mu viha pärast meestesse, nagu eelminegi kord. Kas ma siis piisavalt pole neid juba alandanud? Kui vähesed on mu hooletult teravast, isekast keelest pääsenud.. Kuidas sugude erinevus teeb inimeseksolemisele haiget, sest see kunagi lõppematu duell meheliku ego ja naiseliku südame vahel - kaua see võib veel kesta?!

Sugu ise ongi illusioon. See on proovikivi tolerantsusele ja hiirelõks lollidele. See on muuseas võimalus paljuneda, aga elu sõltub elus olemisest. Elus olemise kvaliteet on määratud südamega mõtlemise võimest.

Ja kuigi ma olen naine, siis tundub see mulle nagu skafander. Miks mu keha tahab lapsi saada? Keegi ei ole minuga seda arutanud. Ma tunnen, et see kest ei ahista mind sellepärast, et ma nii vaimne oleksin, vaid et see on orgaanilisem, sellele planeedile omasem, kui ma ise kontrollida saaksin. Kui erinevates olukordades läbi mu elu olen ma tundnud, et ma pole siit. Ma pole mitte kuskilt siit lähedaltki. Ja ma pole siin isegi mitte selle pärast, et õpetada või otseselt õpetatud saada, vaid jälgida. Ma olen kõige enam Suur Pealtvaatamine kui ükskõik mis muu.
Pealtnägemist ma usun. Seda ma elan iseendast läbi ja ilma sõnadeta saab sellest tarkus. Sellise tarkuse jagamine sõnadega on tõlkimine, krüpteerimine. Lausete vahel hõljun mina - kui vaatevinkel, iseäralik binokkel. Selles on mu olemus, mitte naises ega mehes.

Gravitatsiooniga reaalsuses saab minust millegi pärast seks. Ma näen ennast rindade ja nõretava jalgevahena. Ma näen meeste pilke. Muidugi pean ma otsustama, kuidas sellele reageerida, ja ma proovin mitmeid variante. Nii valides olen ma laps - mängu läbi õppija. Mehed ja variandid kuhjuvad üksteise otsa. Ühest loost saab mitu üksteisest sõltuvat lugu. Aga see on kõigest reaalsus, gravitatsiooni sund.
Kui kaugele ma saan sellest õrnusega hõljuda, ilma, et ma pealt vaatamise pilku kaotaks?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar