esmaspäev, 1. august 2016

UOMO, QUE PASA?

ÕUN

Miks elu ei lase mind lahti
sama kergelt nagu allumatut töölist
kas mind hoiab tagasi mingi isu
milles ma elan kehana
või põrgu ei taha mind
sest sel poleks rohkem õpetada
kui paradiisiaiast juba teada sain

Mingid putukad roninud mu lakke
kas vaglad juba must ukerdavad
ise olen õun, kes ennast hammustanud
olin nii valmis, et hakkas kahju
ja end kinni püüdsin

kui elu laseb mind tõesti paljundada
siis tapan ma koopiad nagu paberihunt
ning barrikaadidelt karjun
et hoitagu oma neitsinahk vanaduseni
käekotina õlal, sest täiuslik
abort on sünnitada luule
mis sama on kui inimene:

kompost


ABORT

Mõned suhted lõppevad arstikabinetis
kaks jalga taeva poole, sisemonoloogid
vitudialoogideks, kuid kumbki meist
ei mõtle kaks korda, kui pünamütsike hiljaks jääb
ilmselgelt on siin kuri hunt mängus
ja mitte ainult kättpidi

Mõned suhted lõppevad psühhiaatriakliinikus
lastepilastamissüüdistusega psühholoogi
või kaaskannatajast kirjanikuga
не гуда nikkuda kirja nikku
pärast seda oleks ajusurvepesu vaja

Mõned suhted surevad ära, sest need tuleb tappa
lasta minna ja mitte üritada olla
keegi, kes ei tule ega lähe iseenesest
on nii imetlus kui võõristus võrdselt jälgid
eriti kui me kunagi ei saa keskpärasemateks
kui sündides oleme

Ma ei ole su ema, mul pole ei poega ega tütart
üritan isegi ots-otsaga kokku
vedada neid päevi, mis vahest on sekund
vahest igavik üksinda ja vaevu alles
sellegagi hakkama saan

Ma ei ole su isa, keda kunagi kodus polnud
ma kamandan vaid ennast
tappa end detailiseni tükkideks
et siis kui sädelev jahu teistele näkku
end puhudes end korraks õigustada

Aga muidu
            mind polegi üldsegi olemas
            olen sama surnud kui sa ise
            siit ei tule mingit sünnitust
            oleme ammu ja korduvalt surnud


TRELLID

Langeda tugevama mõju alla
on inimlik nõrkus mille vastu
ei tea alati astuda kui juhtub
midagi täiskuu mõju all

Rinnahoidja põrandal on nõrkus
mis kaugele ei vea kui rindadest
tähtsamaks südametarkus ei pea

moraal on sisuline mitte väline
kord majas mis on keha

Kuhu lüüa risti ette kui mitte vittu
kui kandma karistusi üksi pead ja keegi
ei läbi suuda tulla sõnadest
mis vanglatrellidest tugevamalt ees
ühestki võrgutamisest läbi neist võredest


PAINAJA

Üks mõte enne uinumist kolistab kappides
voodi all ja ahjusuus kui vastu hommikut
ikka hommikumantlis uinumata
sirvin vanu luuletusi, mida aina unustatud
tõuseb ja langeb ving
vanades päevades ja uute raisus
lehvib sama lipp ning pääste

Härra Paranoia kes teinud mind
on rasedaks või kiimleb ürg-
luupainaja mis hoolimata vaateist
vist ikka meestes otsib midagi enamat
lootuseta leida muud kui
viilude vahelt õitsvat põõsast

Kas ja millal lõppeb ootamine on's
kehal kuskil olla võim ei rohkem
lihtsast liigutusest, sõnast, teost
et paistaks aken välja
eelajaloolisest padrikust


27

Ronisin alasti üle piiride, mida ma ei tundnud
mu voodi on täis kuivanud kosmosetolmu
mis helendab mu nahal nagu arm
ja kummitab unedes keegi vaid üks
nagu ainuke inimene

Sinistes päevades seltsiline
tühjaksjooksnud tintenpenn
vaakum ellujäämise kahtlases kumas
on linn kui linnud me laul
vaid teineteisele penetreerivas kuulmeis

Tuleb läbi teha üks korralik paast
kõigi šokolaadinäppude vihjavaist suunist
uinuda teada homme on sama
mis eile endale soovisin

Ma kirjutan homme tänasest
ja täna eilsest sest vahepeal
on lihtsalt olla
seal ei juhtu midagi
mida saaksin kinni püüda


TEENINDUSKULTUUR

Kuskil, kus on kõik maailma üksikud
kindad ja sokid, seal ka mu kunstsüda
tuksumas nagu su kellavärgitatud
elukulg kesk emajõe eriääri

Kuidas su tervis on saad rääkida
miks me upume ära kergesti väikekodandlusse
nagu vägistamise ajal korgiunne
kuigi eile ostsin ju uue kleidi
ja ripsmed peksavad oksest
nii süda kui hing

Me ei tea ja sellepärast me ei räägi
oma tunnetest kuidas nendega on
kas keegi võiks meie mõtteid lugeda, palun
siin ma olen, ma räägin

legaliseerin prostitutsiooni, et kaitsta
inimkonda armastuse väljasuremise eest
selle armastuse vahendamise kaudu
sest keha on ka asitõend vaimust
isegi kui see on kuntslik
nagu mu süda, sest eelmine
läks pooleks selle pidi välja
vahetama unustama ühe kindla
aga mitte iseennast
see jäi sama terveks nagu oli

Kavaldasin üle ajukeemia
aga ajukeemia mind mitte sest ega
ma loll ei ole
ma tean kust tuleb tolm
ja kuhu raha läheb

see läheb arvele
teeninduse eest


Back to black aphrodisiac
mitte enam kõige noorem
juba teades, et narks päästab elusid
ja parem on
olla inimesega koos kui kirjutada
temast luuletust
seega annan end alati kätte kui hoora
kes oskab korralikult lõbutseda
aga kumb on hullem
olla hoor või hooraja?

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar